İçeriğe geç

Ayıplı Malın Yenisi Ile Değiştirilmesini Isteme Hakkı Nedir

Satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme ne demek?

Tüketici, satılan malın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteyebilmek için bu seçimlik hakkını kullanırken ayıplı malı satıcıya teslim etmekle, satıcı da satışa konu ayıplı malın yerine yenisini vermekle yükümlüdür.

Satıcının ayıplı malı misli ile değiştirmesi tüketicinin dönme hakkını kullanmasını engeller mi?

16 TKHK 11/III hükmü, “malın ayıpsız mal ile ücretsiz onarılması veya değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükler yaratacak olması halinde” tüketicinin yukarıda belirtilen haklarını kullanmasını zaten engellemektedir.

Satın aldığımız bir mal ayıplı çıkarsa ne gibi haklarımız vardır?

Evet, satın alınan malın ayıplı olması halinde tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde bedel iadesini, malın ayıpsız bir benzeri ile değiştirilmesini, ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir.

Ayipsiz misliyle değiştirmek ne demek?

Satıcı, alıcının seçim hakkını kullanmasını, derhal ayıpsız benzer bir malı teslim ederek ve uğradığı bütün zararı tazmin ederek engelleyebilir. Alıcı, sözleşmeden dönme hakkını kullanır ve şartlar bunu haklı kılmazsa, hâkim satılan şeyin onarılmasına veya satış bedelinin düşürülmesine karar verebilir.

Ayıpsız misli ile değişim kaç gün sürer?

Tüketicinin, malın ücretsiz onarımı veya ayıpsız benzeri ile değiştirilmesi haklarından birini seçmesi halinde, bu talebin en geç otuz iş günü, konut ve tatil amaçlı gayrimenkullerde ise malın satıcı, üretici veya ithalatçıya iletildiği tarihten itibaren altmış iş günü içinde yerine getirilmesi zorunludur.

Satın alınan malın ayıplı olması durumunda satıcının yapması gerekenler nelerdir?

– Satılanı alıkoyabilir ve ayıp oranında satış bedelinden uygun bir indirim isteyebilir. – Satılanın, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere ücretsiz onarılmasını isteyebilir. – Veya satılanın ayıpsız bir benzeri ile değiştirilmesini isteme hakkına sahiptir. – Alıcı ayrıca genel kurallara göre tazminat talep etme hakkına sahiptir.

Ayıplı mal teslimi halinde tüketicinin seçimlik hakları nelerdir?

Ayıplı maldan dolayı seçimlik haklar: Satıcı, malı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme, malın ayıpsız yenisi ile değiştirilmesini ve satış bedelinden uygun bir indirim isteme, ayıbın giderilmesini ve aşırı bir çaba gerektirmediği takdirde, tüm masrafı satıcıya ait olmak üzere ücretsiz onarımını isteme haklarına sahiptir.

Satici ürünü değişiktirmek istemezse ne olur?

Alıcı; Mal satışına ilişkin mesafeli sözleşmelerde Müşteri, malı teslim aldığı tarihten itibaren on dört gün içerisinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.

Malın ayıplı olduğu kaç gün içinde ihbar edilir?

6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’nun 23/1-c maddesine göre; teslim anında malın ayıplı olduğu açıkça belli ise alıcı, durumu iki gün içinde satıcıya bildirmek zorundadır.

Ayıplı mal ile karşılaşıldığında yapılması gerekenler nelerdir?

Tüketici ayıplı bir ürünle karşılaştığı takdirde, ürünü derhal ayıpsız bir ürünle değiştirme, ayıplı ürünü iade edip parasını geri alma ve isterse tamir ettirme hakkını kullanmakta tamamen serbesttir. Ayıplı mal satan firma ve birlikte sorumlu ithalatçı-üretici firma bu talebi derhal yerine getirmekle yükümlüdür.

Ayıplı mal satıcıya nasıl bildirilir?

Şikayet herhangi bir formaliteye tabi olmadığından telefonla veya sözlü olarak yapılabilir. Şikayet herhangi bir şekle tabi olmadığından, yapılıp yapılmadığının ispatı da herhangi bir şekle tabi değildir. Her türlü delille ispat edilebilir. Şikayet ayrıca dava yoluyla da yapılabilir.

Malın ayıplı olduğu nasıl tespit edilir?

Öncelikle ürünün etiketleri, ambalajı, reklamları ve kullanım kılavuzları incelenerek ürünün orada belirtilen özelliklere sahip olup olmadığı kontrol edilmelidir. Ürün bu özelliklere uymuyorsa veya reklamlarda ve duyurularda verilen bilgilerle uyuşmuyorsa ürün arızalı kabul edilir.

Ayıplı mal için tazminat davası açılabilir mi?

Arızalı mallar için gecikme tazminatı davası açma imkânı vardır. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a göre tüketicinin arızalı ürüne karşı seçimlik hakları bulunmaktadır. 6502 sayılı Kanun’un 11. maddesine göre tüketici sözleşmeden dönebilir, ürünü ayıpsız benzeri ile değiştirebilir, …

Ayıplı mal davası ne kadar sürer?

Araç kusuru davası ne kadar sürer? Ancak dava açılmadan önce kusurların ön bulguları ve tespitleri zamanında ve usulüne uygun olarak yapılırsa davanın bir yılda veya en fazla 1,5 yılda tamamlanması mümkündür. Ancak mahkemelerin iş yoğunluğunu da hesaba katmak gerekir.

Tüketici seçimlik hakkını değiştirebilir mi?

Yargıtay’ın tüketici uyuşmazlıklarında dayandığı bu görüş, seçimlik hakların yapıcı nitelikte olduğu, kullanıldıkları anda tükendiği ve bu nedenle değiştirilemeyeceği görüşüne dayanmaktadır.

Aracın misli ile değiştirilmesi ne demek?

Sıfır araç takası nedir? Sıfır araç takası, yeni satın alınan bir aracın, ciddi bir arıza veya kusur nedeniyle yenisiyle değiştirilmesidir.

Misli ile ne demek?

Dilimize Arapçadan gelen misli kelimesi, orijinal dilinde “misl” olarak yazılır. Bu kelimenin sözlük anlamı da aynı ve benzerdir. Örneğin, misl-i tifil, çocuk gibi demektir. Misli kelimesi sayılarla ve rakamlarla kullanıldığında, katman anlamına gelir.

Tüketici hakem heyeti değişim karar verdi ne yapmalıyım?

Tüketici hakem heyetinin kararı tebliğinden itibaren 15 gün içinde şirkete kararın uygulanması talebinde bulunabilirsiniz. Ayrıca doğrudan icra takibini de başlatabilirsiniz.

Misliyle iade ne demek?

2- Malın ayıpsız eşdeğeri ile değiştirilmesi. Yani tüketici elindeki malı satıcıya iade eder ve satıcı da aynı ürünü ayıpsız olarak satıcıya iade eder. Elbette tüketici satın aldığı aynı üründe ayıp bulursa o ürün için de seçimlik hakları saklı kalır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

şişli escort escort bayan